مدیریت درخواست های اضافه کار
سامانه کنترل عملکرد در خصوص پذیرش ساعات حضور کارکنان دو
مورد را کنترل می نماید، اول اینکه آیا فرد در زمان مجاز در سازمان
حضور داشته یا خیر و دیگر آنکه آیا برابر با زمان موظف حضور فعالیت
کرده و یا بیشتر از آن، به عبارتی آیا فرد اضافه کاری داشته است یا
خیر .
نمای کلان
شکل 1
شکل 2
1-تعیین پارامترهای جستجو.
2-درخواست مجوز اضافه کار.
3-نمایش لیست نتیجه جستجو.
4-ویرایش در خواست اضافه کار.
شکل 3
1-تعیین فرد.
2- تعیین نوع اضافه کار.
3-تعیین تاریخ و زمان شروع و پایان اضافه کار.
4-ثبت درخواست اضافه کاردر سامانه.
5- انصراف از ثبت درخواست اضافه کار در سامانه.
روش کار
این قسمت از طریق "مدیریت درخواست ها"-> "مدیریت
درخواست های اضافه کار"در دسترس می باشد.
جستجوی درخواست اضافه کار: کاربر پس از تعیین پارامترهای
شخص، تاریخ و کلیک بر روی کلید "جستجو" در شکل 2 نتیجه کار بر
روی صفحه نمایش داده می شود.
درخواست اضافه کار : با کلیک بر روی کلید
"درخواست اضافه کار"
پنجره ای مانند شکل 3 نمایش داده می شود.
کاربر پس از تعیین نوع پارامترهای اضافه کار و کلیک بر روی کلید
"ارسال" درخواست خود را در سامانه ثبت می کند.
توجه :هر کارمند قادر خواهد بود برای اضافه کاری روز
های گذشته و یا آینده درخواست ثبت نماید، فرد/افراد مسئول علاوه بر
آنکه با دریافت یک email که جزئیات در خواست در آن می باشد و نیز
لینکی برای بررسی دارد، این درخواست ها را در کارتابل خود مشاهده
نموده و قادر می باشند آنها را به صورت موردی و یا گروهی تائید یا رد
نمایند.
فرد/افراد مسئول قادر خواهند بود زمان های حضور خارج از ساعت کاری
تعریف شده کارمندان مربوط به خود را مشاهده نمایند، و حتی در صورتیکه
هنوز درخواستی ثبت نشده باشد نیز آن را تائید/رد نمایند. با توجه به
این مهم که تائید های اعمال شده بر روی زمان های حضور در خارج از وقت
اداری بر روی کارکرد ماهانه کارکنان تاثیر خواهد گذاشت در نتیجه تائید
/ رد درخواست های مربوط به آن تنها در صورتی امکان پذیر است که گزارش
کارکرد آن محدوده تاریخی تائید شده و یا در دست بررسی نباشد.
در حالتهای زیر شخص باید درخواست مجوز اضافه کار نماید و یا در صورت
عدم درخواست منتظر تایید ساعت اضافه کاری خود بماند.
1-وقتی میزان تجمعی اضافه کاری شخص در ماه از حداکثر میزان اضافه کاری
مجاز که در قانون اضافه کاری گروه کاری شخص مشخص شده فراتر رود.
2-وقتی میزان اضافه کاری شخص در روز از حداکثر میزان اضافه کاری
روزانه مجاز که در قانون اضافه کاری گروه کاری شخص مشخص شده فراتر
رود.
3-وقتی شخص بخواهد تعطیل کاری انجام دهد و این کار از حداکثر میزان
تعطیل کاری مجاز که در قانون اضافه کاری گروه کاری شخص مشخص شده فراتر
رود.
4-وقتی میزان اضافه کاری پیش از وقت شخص در روز از حداکثر میزان اضافه
کاری پیش از وقت روزانه مجاز که در قانون اضافه کاری گروه کاری شخص
مشخص شده فراتر رود.
ذکر این نکته ضروری است که در صورتیکه سقف اضافه کار تجمعی ماهانه پر
شود، از آن پس اضافه کار پیش از وقت، اضافه کار پس از وقت و نیز تعطیل
کار به هر میزان که باشد بر اساس workflow اضافه کار تجمعی ماهانه
قابل تائید می باشد.
اگر کاربر طبق قانون مجاز به انجام اضافه کاری نباشد نمی تواند
درخواست اضافه کاری ثبت نماید.
در مواردی که تایید نفر دوم وجود دارد، مادامیکه نفر اول تایید را
انجام ندارده باشد نفر دوم نمی تواند تایید کند.
در صورت تایید اضافه کار دیگر امکان حذف این تائید وجود ندارد.
تایید اضافه کار در مرحله اول به عهده مدیر شخص و در صورتی که شخص
دارای سطح شغل مدیر و بالاتر بود توسط سطح شغلی بالاتر او انجام می
شود و در صورت انجام اضافه کاری مازاد بر سقف تعیین شده این اضافه کار
علاوه بر تائید سمت های مذکور تائید سمت سازمانی دیگری را که در
قوانین اضافه کاری مربوط به گروه کاری کارمند تعیین شده را نیز نیاز
دارد و در صورتیکه در مرحله دوم اضافه کار تائید نشود، سامانه آن را
به عنوان اضافه کار بدون مجوز در نظر خواهد گرفت.
سامانه بر اساس تقویم/برنامه کاری فرد، تاریخ و ساعت اضافه کار تشخیص
خواهد داد نوع اضافه کار کدام یک از حالت های زیر است:
1-اضافه کار پیش از وقت اداری
2-اضافه کار پس از وقت اداری
3-تعطیل کاری ویرایش درخواست اضافه کار
: با کلیک بر روی کلید
در شکل
2، پنجره ای مانند شکل 3 نمایش داده می شود که کاربر
امکان مشاهده ویرایش درخواست اضافه کار خود را خواهد داشت.